Logo VZW Zwerfkat in Nood II

Wat maken we mee


2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten

December | November | Oktober | September | Augustus | Juli | Juni | Mei | April | Maart | Februari | Januari

30-03-2010
Paar updates

- Noah, onze spoedmelding is helaas bij de dierenarts gestorven... Hij was te verzwakt en zijn nieren waren heel slecht. Slaap zacht lieve rooie jongen.



- Lucky is terug bij zijn opvangmamma. Er zijn fotos gemaakt van zijn oor en nu blijkt er toch iets mis te zijn, heel diep in het oor ( iets wat niet goed sluit). Aangezien de operatie zeer ingewikkeld zal zijn, wil onze dierenarts eerst een second opinion van een radioloog. We moeten zeker zitten, zeker gezien het delicate van de operatie. Lucky krijgt nu pijnstillers en antibiotica, hij kan nog altijd niet goed lopen, maar dat heeft dus alles te maken met zijn oorprobleem.  Nu wordt ie heerlijk verwend door zijn opvangmamma Astrid!
- We hebben genoeg centjes bijeen voor het rolstoeltje van Emjay! Sterker nog...we hebben ook al een toekomstig baasje, helemaal uit Duitsland!
As donderdag gaan we met Emjay, en de lieve mensen uit Duitsland samen naar Wallonie: hij wordt gemeten, zijn racekar wordt op maat gemaakt en een uur later is alles klaar! Emjay heb ik maar niks verteld, maar ik wil echt een helmpje voor hem scoren:-)  Dank jullie wel lieve mensen, u heeft gezorgd voor zijn rolstoeltje, fantastisch!
- Helaas komt Basil terug in Buddy Kat. Hij blijkt naast aids nu ook suikerpatient te zijn en moet 2x daags zijn insuline spuitjes krijgen. Door allerlei bijzondere omstandigheden komt hij u terug. Zijn baasje treft geen blaam, ze is er enorm verdrietig om, maar zoals ze al zegt.... zijn gezondheid gaat voor alles. Op 7 april as zal hij terugkomen.

28-03-2010
Duimen jullie mee?


Onze twee kanjers!
- Lucky, onze opvanger kreeg vanavond een terugslag: viel om en hield kopje schuin. Hij is nu in de opvang bij onze dierenarts Brecht: er zou een apart oorprobleem zijn. Morgen worden fotos gemaakt en dan volgt er een zeer ingewikkelde operatie... Maar wij gaan ervoor, Lucky mag eens geluk in het leven krijgen...
- Noah: een spoedgeval van enkele dagen geleden. Deze rooie kerel werd verzwakt gevangen op een psychiatrisch terrein. Er was iets mis met hem... Er is bloed genomen door onze dierenarts, hij blijkt een enorme infectie te hebben en de nieren zijn ook van slag.
Maar na 1 dag  raakte hij verzwakt in de opvang en nu ligt hij aan het infuus bij onze dierenarts. We hopen op het beste, maar hij is zo ziek en verzwakt, hopelijk kunnen we zijn leventje redden. Hij is de moeite waard. Noah? je bent geliefd, zet door kranige jongen, we willen je helpen...

28-03-2010
Sem gaat vooruit!


Sem, het supermagere oudere ventje dat we enkele weken terug binnen kregen, gaat de goede kant op. Lees hier het berichtje van zijn gastgezin:

Het gaat echt uitstekend met 'm, hij is inmiddels al 2,3 kg!! Eten doet hij nog steeds niet veel zelf, maar we dwangvoeren hem nu ook heel veel, dus ik denk dat hij daarnaast niet zo veel honger heeft. Hij krijgt een blikje a/d + 25 gr conv support per dag, da's dus aardig wat. Ik wil dat dwangvoeren eigenlijk nog even volhouden, omdat zijn gewicht er zo netjes van omhoog gaat. Zo heeft hij straks wat ruimte om iets terug te vallen als hij weer zelf gaat eten en bovendien kan er op deze manier misschien snel wat aan zijn gebit gedaan worden, wat denk ik wel belangrijk is. We zien 'm in ieder geval met de dag dikker worden!

Het is echt een schat van een ventje...wat ik 'm ook door zijn keel duw, hij vindt me gelijk daarna weer aardig :-). De Felimazole doet hem erg veel goed, hij is er een stuk rustiger van geworden en zijn hartje slaat weer een redelijk normaal tempo. Enige vervelende is nog dat hij sproeit als hij los in de woonkamer rondloopt. Ik denk dat het komt omdat dat een plek is waar hij niet zo heel vaak vertoeft en het hangt er natuurlijk vol met vreemde geuren van 8 katten (Mannie & Wolf zijn waarschijnlijk ook nog 'aanwezig'). We introduceren hem nu rustig, met het uitwisselen van kattenbakgrit en mandjes enzo, zodat hij langzaam aan de geuren van de andere katten went. Ik heb niet het idee dat het een chronisch probleem is, maar meer dat hij zo laat zien dat hij zich toch niet helemaal op zijn gemak voelt op sommige plekken. Op zijn 'eigen' kamertje doet hij het nl. keurig op de kattenbak.

Over twee weken gaan we weer voor een bloedtest, dan kan daar de Felimazole verder op ingesteld worden. Het gaat dus allemaal behoorlijk snel de goede kant op met het heertje!



23-03-2010
Actie: Rolstoel voor Emjay



U heeft onze filmpjes gezien op deze link?

http://www.youtube.com/watch?v=ZAY8W5fd6jw
 
http://www.youtube.com/watch?v=_Lm6FDMZek0

Emjay komt uit Beiroet en is al geruime tijd in de opvang bij ons. Hij had een auto ongeluk gehad in Beiroet, waardoor zijn achterpoten verlamd zijn geraakt. 
De verlamming deed niets af aan het goede humeur van onze Emjay: hij is nog jong, hij wil genieten van het leven! Hij is ondeugend, sprint al schuivend door het huis 'nog altijd op zoek naar een baasje.'
Emjay heeft veel meegemaakt, maar dat zie je niet aan hem. Hij is de motorcoureur, de wereldrecord verbreker, hij is de man van het positief denken... wij mensen kunnen nog heel veel leren van zijn optimisme. Ik bewonder zijn karakter enorm.
Emjay schuift met zijn pampertje door het huis en legt wereldrecords af. Mochten er para olympics georganiseerd worden voor dieren, dan zal Emjay vast lonken naar de gouden medaille.
We gunnen hem meer... nog meer...we gunnen hem namelijk een rolstoeltje!
Momenteel schuift Emjay door het huis wat zijn bewegingsvrijheid beperkt en ook doorligwondjes kunnen problemen veroorzaken aan zijn knietjes. Hij blijft ook geregeld hangen met zijn verlamde pootjes.
Een op maat gemaakt rolstoeltje zou Emjay zoveel plezier doen! Momenteel zijn wij ons aan het orienteren op dit gebied, we merken tevens dat het best een flinke duit kost. MInstens een paar honderd euro.
Toch willen we ervoor gaan... Emjay is niet zielig, het is een zeer energiek manneke, maar we willen hem via een kattenrolstoeltje nog meer mogelijkheden bieden.
Spaart u mee voor zijn rolstoeltje? U zou zijn poezenhart zoveel plezier doen, we kunnen hem zoveel geven! Uw speciale donatie gaat echt rechtstreeks naar zijn rolstoel, elke euro.

Doneer nu voor Emjay, onze kanjer: Stort wat u wil, wij zorgen dan voor zijn rolstoeltje...

Belgische (FORTIS) bank rek. nr:  001-3823130-48
  OF
Nederlandse postbank rekeningnr: 9480375

ovv rolstoel Emjay

t.n.v  Zwerfkat in Nood II
Postbus 58
3630  Maasmechelen (Belgie)




23-03-2010
Onze nieuwste vrijwilliger!

Ontmoet Seth, het prachtige zoontje van onze vrijwilligers Daphne en Rob! Nog geen maand oud maar nu al een enthousiast lid van het Zwerfkat in Nood promoteam!



21-03-2010
Onze motormuis!


Emjay is verlamd in zijn achterpoten. Deert hem dit? Neen... Is hij zielig? Neen...
Hij is de snelste in het huis...kijk eens naar deze race coureur.... past hij misschien in uw huisje?
Emjay is een zeer dapper katertje, nog maar 9 maandjes jong. Hij zit in de bloei van zijn leven, zijn handicap deert hem niet. Oke, hij draagt luiertjes, maar geniet hier toch eens van...... meer info? info@kattenbemidddeling.com




13-03-2010
Het zonnetje moet gauw schijnen


Spoedmelding Zonhoven

Deze avond werd ik gebeld door onze gsm-draagster met een melding van een aangereden kat in Zonhoven. Zonder na te denken nam ik hem aan, maar ook wel eng, het was mijn eerste melding!
Met kriebels in de buik reed ik erheen, en wat ik aantrof raakte mijn ziel. Een lieve, rood-witte kater in een doos in de garage, bloedend en met ontzettend veel pijn. Godzijdank dat er mensen zich over hem ontfermd hadden.
Hij bleek door een buurtbewoonster gewoon op straat te zijn gezet, omdat er een hond kwam! Deze jongen moest schooien voor wat voer en mocht van geluk spreken dat er twee buurtbewoners waren die zich zijn lot aantrokken. Hij was inderdaad aangereden, en wat zag hij er verschrikkelijk uit. Hij zat onder de urine en had ontzettend veel bloed verloren, dit was goed mis! Zijn buik en geslachtsdelen zaten onder het bloed, hij bleef maar bloeden.
Met volle vaart naar onze vaste dierenarts Brecht, en wat hij constateerde bleek inderdaad foute boel. Deze arme schat had naast ontstoken ogen, oormijt, en blauwe plekken van de aanrijding ook een verlamde staart en een blaasverlamming. Dit laatste is verschrikkelijk, de arme schat zijn blaas was overvol en hij had er gewoon geen controle meer over, waardoor zijn blaas gewoon overliep..
De kans bestaat dat hij het niet gaat halen, maar toch gaat Brecht ervoor. Er wordt een sonde aangebracht in zijn urinebuis en er wordt volop gehoopt dat deze schat erdoor komt.
Vanavond nog wordt deze kat geopereerd. Wat een lieverd, hij gaf geen kik bij de dierenarts, hij gaf me zelfs kopjes toen ik hem ophaalde, ondanks al zijn pijn! De schat...hoe kunnen mensen toch zo wreed zijn. Hier brandt een kaarsje voor deze mooie kater, die ik bij Brecht “Sunny” heb genoemd. Dat het zonnetje voor hem maar weer gauw mag gaan schijnen…
Geschreven door Marcha

Update: helaas was Sunny van binnen zo gewond dat we hem vredig hebben moeten laten inslapen. Sunny is nu een zonnestraaltje geworden.

 

06-03-2010
Vacatures!

We zijn nog steeds op zoek naar een nieuwe kattenbemiddelaar!

Daarnaast zijn we ook op zoek naar iemand die de adverteergroep wil versterken.
Lees HIER meer over deze vacature.

Ook zoeken we een gastgezinbegeleider.
Wat dit inhoudt, lees je HIER.

05-03-2010
Opbrengst dieren Haiti!


Ja lieve mensen, jullie hebben gul gedoneerd voor de slachtoffertjes van de aardbeving in Haiti.
Ook hebben we 10 euro per plaatsing afgestaan en hebben we producten uit de webwinkel 100 % gedoneerd.
Samen bracht dit op een totaal van.......... tadaaa 565 euro!
Dit totale bedrag zal volledig gedoneerd worden aan IFAW, zodat zij nog meer leventjes mogen redden, nog meer arme zieltjes in de armen sluiten,  de dieren waar OOK aan gedacht mag worden.
Dank je we wel lieve mensen! Namens de dieren uit Haiti.

06/03/2010 - EUROPESE OVERSCHRIJVING NAAR  - 565,00 EUR    
Valuta :   IFAW     
08/03/2010   NL58INGB0654769346     
    BIC INGBNL2A VIA PC BANKING    
    MEDEDELING :    
    006594 (Haiti).    
    UITGEVOERD OP 05-03

04-03-2010
Kattendoder in Lauw

Ja u leest het goed...in mijn dorp is sinds enkele weken een kattendoder actief. .... op korte tijd zijn er al 10 katten vergiftigd op het kerkhof van Lauw. VZW Zwerfkat in Nood besloot in actie te schieten....



VZW Zwerfkat in Nood II is tevens bezig om zwerfkatten te vangen via de vangkooien van dierenasiel Sint Truiden.
Gisteren zijn we begonnen en er zijn ondertussen al 7 katjes gevangen, ivm castratie en sterilisatie.
We hebben zelf het heft in handen genomen in mijn dorp, want het kan zo niet langer meer, de boel is aan het escaleren.



Adoptie
Adoptieformulier kattenbemiddeling@zwerfkat.com
0031 (0) 6-27301673 (NL)
0032 (0) 475-749636 (B)
Steunen
Belgie
IBAN: BE11001382313048
BIC: GEBABEBB

Nederland
IBAN: NL29INGB0009480375
BIC: INGBNL2A

t.a.v. Zwerfkat in Nood II,
Postbus 58, 3630 Maasmechelen
Belgie



© VZW Zwerfkat in Nood II. Alle teksten, foto's en videomateriaal vallen onder het copyright van VZW Zwerfkat in Nood II.
Geen van deze teksten, foto's of video's mogen zonder schriftelijke toestemming gebruikt worden door derden.
ANBI Status
Provincie Limburg