Logo VZW Zwerfkat in Nood II

Wat maken we mee


2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten

December | November | Oktober | September | Augustus | Juli | Juni | Mei | April | Maart | Februari | Januari

29-10-2019
Cecar VERMIST!

Hallo allemaal,

Mogen wij even jullie aandacht voor het volgende,

Ex opvanger Cecar wordt sinds september vermist in de regio Herenthout.
Mocht je hem gezien hebben of weet je waar hij verblijft, laat ons dit dan even weten op info@zwerfkat.com.

Namens de bezorgde baasjes, heel hartelijk dank!


31-10-2019
Happy Halloween!!!

"Ik heb vandaag snode plannen!" fluistert Toby... ^_^


20-10-2019
Dille geplaatst!

Lieve Dille

Je bent nu vertrokken, je bent nu verhuisd. Vertrokken naar jou voor altijd huisje.
Ik ben zo ontzettend blij voor jou, maar mijn god wat was dat moeilijk. Loslaten...
Ik wist niet dat het zo snel zou gaan, weet je. Mijn mooie knappe meid.
Maandenlang heb ik je koestert, genoten hoe je door het huis schoof. Met je verlamde achterlijfje. Zo dapper en zo opgewekt. Driemaal per dag je blaasje leegmaken, je ontlasting naar buiten masseren. Je lieve oogjes, je zachte karaktertje.
Na maandenlange opvang besloot ik je deze week vrij te geven voor adoptie. Ik moest. Er was geen reden om je niet te plaatsen.
Je poseerde met alle gemak voor de camera, je keek me recht aan en nam je mooiste pose aan. Zo sierlijk.
Ik schreef een verhaaltje namens jou, ik wist wat je wilde zeggen.
Nou, daar zullen nog wel wat maandjes overheen gaan dacht ik. Moeilijke plaatsing, want het adopteren van een gehandicapt poesje is niet evident. We zullen zien.
Maar jeetje Dille!! De post werd iets van 700x geliked en jouw toekomstige baasje las in stilte jouw verhaal.
En een dag later kwam er een mooie mail binnen. Voor jou.
Een hele lieve mevrouw zocht een vriendinnetje voor haar Jazz, een gehandicapt kitten, net als jou. Even oud, dezelfde blaasprobleempjes, iemand met ervaring. Lees eens Dille, het lijkt wel alsof het zo moest zijn! Maar er kwamen ook traantjes bij mij, want zo snel had ik het niet verwacht..
Vandaag was het jouw belangrijke dag, hoog bezoek. De klik was er meteen, een ongelooflijk lieve mevrouw, samen met haar dochter en kleindochter.
Mijn hart ging tekeer, ik moest jou gaan loslaten.
Beloof je me dat je heeeeeel gelukkig gaat zijn meiske? Dat Jazz en jij twee soulmates gaan worden? Ik hou van je, en ik weet dat er heel heel veel van jou gehouden gaat worden.
Maak er wat moois van <3 <3
Je bent nu vertrokken, je bent nu verhuisd.
Liefs van jouw opvangmama


18-10-2019
178 opvangers....

Onze lieve katjes.
Jong, oud, schuw, tam, gehandicapt, gezond, ziek, allemaal zijn zij evenveel waard en tellen zij mee. Geen enkel onderscheid, dan pas kun je zeggen: wij zijn No-Kill.
Het gaat met ups en downs. Vechten tegen. Omarmen. Emoties. Verdriet. Intense vreugde. Zorgen. Moe. Liefde.
De liefde voor de dieren, daar draait alles om.
We redden het al 21 jaar. Zonder subsidies, puur op donaties. Maken we ons zorgen? Altijd. Zijn we gedreven? Altijd.
Wat komt dat komt.
Onze lieve vrijwilligers werken hard, onze opvanggezinnen geven liefde en zijn enorm begaan.
Ik wil maar zeggen... onze dieren worden gekoesterd.
Wie moet je promoten, in deze drukke tijd. Hier staan ze allemaal, neem eens een kijkje? ( foto Mozes, hij is vrij adoptie)
Zorgzaam zonder grenzen.

18-10-2019
Help jij ons aan kittenvoer?

Lieve mensen, het kittenseizoen is nog altijd niet voorbij en we zijn zelf weer flink wat kittenvoer aan het bijkopen. Wij hebben hoge nood aan natte voeding. Blikvoer, of maaltijdzakjes voor kittens.
Vind jij het leuk om een klein mondje te voeden? Dat zou zo fijn zijn!

We willen het jullie lekker makkelijk maken! Gewoon lekker vanuit je stoel bestellen op Zooplus!
Oh, trouwens, als je op de banner van de Zooplus klikt op onze website, dan ontvangt Zwerfkat in Nood een percentage van hetgeen dat jij op deze site uitgeeft!
Op onze hoofdpagina van www.zwerfkat.com, vind je bovenaan een zooplusbanner. Klik erop, en doe je boodschapjes zoals je altijd gewend bent. That's it.

Je kunt het adres van ons kattenasiel Villa Vagebond opgeven, daarna zullen wij ons fotoalbum aanvullen met mooie cadeautjes van jullie!

Adres: Villa Vagebond, Waaierhofstraat 36A, 3680 Maaseik (B)

Heel heel hartelijk dank namens onze kleine spinnertjes, samen maken we het verschil!


11-10-2019
Uit Aleppo, 2 nieuwe kanjers!

De meesten van jullie weten, dat wij onlangs Boshar met open armen hebben ontvangen uit Syrie, Aleppo.
We konden onze ogen niet sluiten, er is daar zoveel drama, zoveel ontberingen voor mens en dier.
Er is gevaar, continu. En toch zijn er een stel dierenvrienden die zich samengepakt hebben en trachten zoveel mogelijk katten te helpen.
Geen elektriciteit, amper basisbehoeftes, geen verwarming, geen warm water... niets. En toch proberen deze lieve mensen er het beste van te maken, voor de diertjes.
Het is heel duur om katten uit Aleppo te redden, maar weet je... als je uit zo'n dramatisch gebied, waar nog altijd wordt geschoten, twee levens kan redden. Dan doe je dat. Ons hart ligt ook bij hen.
Vannacht hebben zij hun grote vliegreis gemaakt.
Shafik en Shato <3 <3
Shafik is een mooie magere rooie, maar waarschijnlijk met ernstige bekproblemen. Hij at niet meer.
De mensen in Aleppo mochten zelf de twee zorgenkindjes uitkiezen. En dat was niet voor niets...
Shato is een broodmager wit katje. Hij heeft een huidprobleem, en is doof.
Gisternacht hebben wij de mannen opgehaald van het vliegveld.




Adoptie
Adoptieformulier kattenbemiddeling@zwerfkat.com
0031 (0) 6-27301673 (NL)
0032 (0) 475-749636 (B)
Steunen
Belgie
IBAN: BE11001382313048
BIC: GEBABEBB

Nederland
IBAN: NL29INGB0009480375
BIC: INGBNL2A

t.a.v. Zwerfkat in Nood II,
Postbus 58, 3630 Maasmechelen
Belgie



© VZW Zwerfkat in Nood II. Alle teksten, foto's en videomateriaal vallen onder het copyright van VZW Zwerfkat in Nood II.
Geen van deze teksten, foto's of video's mogen zonder schriftelijke toestemming gebruikt worden door derden.
ANBI Status
Provincie Limburg