Logo VZW Zwerfkat in Nood II

Wat maken we mee


2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten

December | November | Oktober | September | Augustus | Juli | Juni | Mei | April | Maart | Februari | Januari

31-08-2011
Adverteren is zo belangrijk!

We zijn met hoge spoed op zoek naar adverteermensen, maar OOK voor iemand die onze adverteergroep kan leiden. Dit dankbare werk is tevens ideaal voor mensen die te ver van ons af wonen, maar toch iets willen betekenen voor onze vzw! 

Lees hier meer.....  adverteren  en hoofd adverteren

30-08-2011
Spoedmelding met akelig oog!

 

  
De korst viel eraf....                                   Na de spoedoperatie!

 Vandaag stonden mensen voor de deur van onze vrijwilligster met een kattenmandje met inhoud...
Normaal weigeren we, aangezien alle meldingen centraal moeten lopen via de gsm drager, maar hier maakten we toch graag een uitzondering voor. Dit was nou eens een echt spoedgeval. Het oog was vreselijk!! Onwaarschijnlijk om te zien, het lijkt net een kurk van een fles.
Dit kittentje heeft enorm afgezien, heeft zo lang met helse pijn moeten lopen.
Vanavond is er een spoedoperatie geweest. Ook de dierenarts vond dit een zeer zeldzaam gevalletje wat zo spoedig geholpen moest worden.Het is niet te geloven maar dit is echt haar oog...
Het oog is nu verwijderd, de operatie is geslaagd. Nu kan ze rustig bijkomen onder de warmtelamp en lekker bijsuffen en slapen, ze zal het nodig hebben.
Meisje meisje meisje toch..... wat heb jij moeten afzien, zoveel pijn. Nu is de pijn weg en we gaan voor je zorgen lieverd.

 
 

30-08-2011
Kijk eens naar onze Sunshine!

Onze depressieve kleine opvanger kwam maar niet uit zijn schulp. Geen positieve veranderingen na 1 maand contact zoeken.
We zijn gestart met bach bloesems en de feliway stecker en hopla! Onmiddellijke respons, hij geniet nu zo van streeltjes. Kijk maar eens mee naar het verschil!

29-08-2011
Spoedmelding uit Kanne

Gisteravond kregen we een spoedmelding uit Kanne.
Er liep al geruime tijd een schuwe volwassen kat rond, soms kwam hij eten. Maar nu ging het helemaal niet goed met het ventje. Hij lag vaak plat voor de voordeur, liep wankel en raakte zwakker en zwakker...
Geen tijd te verliezen! Gelukkig liet hij zich vanmorgen zien en kon hij meteen worden opgepakt en rechtstreeks naar de dierenarts.
Hij was erg uitgedroogd, zeer zeer mager, hij zat bomvol teken en vlooien en had spuitdiarree. Foute boel.
Bij de dierenarts is hij gewassen, warm gelegd en het infuus was erg moeilijk aan te brengen. Er is tevens bloed afgenomen om te zien of de niertjes nog goed werken.
Hij heeft een pluimstaart en die zat compleet onder de klitten en diarree. Gelukkig is hij nu lekker schoon.
Zet em op jongen, je bent in vreselijke staat binnengekomen. Schuw of niet schuw, je zit in ons hart en we willen je helpen!

28-08-2011
Sponsor mij, help de katjes!


Angela op 28 augustus ook al in de weer voor onze zwerfkatjes
 
Hallo alle lieve kattenvrienden….
Misschien kennen jullie me al van de link we stellen ons voor…
Mijn naam is Angela Simon, en ik ben vrijwilligster bij VZW Zwerfkat in nood II. Zoals jullie weten en al eens hebben kunnen lezen, moeten wij roeien met de riemen die we hebben.. Dat zijn er op het moment helaas niet zo heel erg veel: de kittens moeten gevaccineerd worden, er... zijn dure operaties van aangereden katten, castraties/sterilisaties, de aanschaf van speciale kittenmelk, veel bloedonderzoeken en ga maar door!!
Nou ben ik behalve een megakattengekkie, ook een enorme fan van wandelen, en nou diende zich toevallig iets leuks aan…
In Sittard (NL), starten ze dit jaar voor het eerst met een avondvierdaagse ‘’De allereerst in de westelijke mijnstreek!’’ Daar moet een fanatieke wandelaarster zoals ik toch van meet af aan bij zijn.
Ik wil dit graag vieren met jullie allemaal, helpen jullie mij mee?
Samen gaan we geld inzamelen, voor alle hulpeloze kittens, moederloze kittens, aangereden katjes, gedumpte katjes. IK WIL ER IETS AAN DOEN! Doen jullie mee?
HELP en sponsor mij de avondvierdaags door, u kunt mij dus sponsoren met een klein bedrag van €4,- per avond. Echt lieve mede kattenliefhebbers, het is maar een klein bedrag, maar het redt enorm veel levens….
Ik hoop op heel veel steun , natuurlijk doen we alles voor onze katjes.
Dank jullie wel!


Belgische bank rek. nr: 001-3823130-48
IBAN: BE11 0013 8231 3048
BIC: GEBA BE BB
Bank: Fortis bank

Nederlandse ING rekeningnr: 9480375
IBAN/SEPA Nummer: NL29INGB0009480375
BIC Nummer: INGBNL2A
Bank: ING BANK
 

28-08-2011
Gastgezin betekent: het hele gezin

Onze gastgezinnen werken zo hard in dit seizoen.
Een hele hele dikke pluim voor hen allemaal, want achter de schermen draaien zij volle toeren en wordt hun hele huishouden aangepast aan de viervoetertjes die zich te pas en te onpas aanmelden ( en dat is niet van:" Kun je volgende week opvangen? neen, kun je NU opvangen"). 
Niet enkel de pappa' s en de mamma's  verzorgen onze ukkies uitstekend, maar ook de kinderen doen enthousiast mee. Het hele gezin is erbij betrokken, groot en klein. Dat is nou zo mooi aan onze werking.... met hart en ziel zetten onze opvanggezinnen zich in voor onze lieve schatjes. Dank je wel lieve gastgezinnen, jullie zijn meer dan goud waard.....echt een hele dikke chapeau!! Hou nog effe vol he mensen, maar ik hoor jullie al roepen: ach...de beloning is het dubbel en dwars waard!

Een dier wat geen enkele kans maakte op enig geluk, geeft ons gastgezin nu een gouden toekomst. Dat is waar je alles voor doet.




 

26-08-2011
Kittens overal

We kregen een melding uit Neeroeteren: er was een kittentje gevonden in Neeroeteren van ca 5 weekjes oog. Er was 1 oog helemaal dicht van de pus, maar gelukkig gaat het nu heel goed met Mauw!

Een kittentje gevonden in Overpelt op het industrieterrein. Een oog tranend... wanneer het we het diertje niet voor 3 uur smiddags zouden ophalen, gingen de mensen hem weer buitenzetten. Gelukkig konden we het diertje voor die tijd ophalen...
En heel ziek kittentje werd gevonden in Veldwezelt. Het zou uitgedroogd zijn,  erge niesziekte hebben en snakken naar adem. Uiteraard zijn we meteen gaan kijken, namen hem mee rechtstreeks naar onze dierenarts. Daar aangekomen, moest hij een weekendje verblijven. Maar wat een spring in het veld toen we hem na enkele dagen mochten ophalen!


Apollo
 
Drie kittens van drie weekjes oud zijn binnengekomen via vzw Felix uit Opglabbeek. Helaas was mammapoes broodmager, verzwakt en kon ze haar baby's niet goed verzorgen. Mamma moet zelf aansterken, dus besloten we de drie hummels over te nemen.
 

19-08-2011
Sponsor mij, help de katjes!

Hallo alle lieve kattenvrienden….
Misschien kennen jullie me al van de link we stellen ons voor
Mijn naam is Angela Simon, en ik ben vrijwilligster bij VZW Zwerfkat in nood II. Zoals jullie weten en al eens hebben kunnen lezen, moeten wij roeien met de riemen die we hebben.. Dat zijn er op het moment helaas niet zo heel erg veel: de kittens moeten gevaccineerd worden, er zijn dure operaties van aangereden katten, castraties/sterilisaties, de aanschaf van speciale kittenmelk, veel bloedonderzoeken en ga maar door!!
Nou ben ik behalve een megakattengekkie, ook een enorme fan van wandelen, en nou diende zich toevallig iets leuks aan…
In Sittard (NL), starten ze dit jaar voor het eerst met een avondvierdaagse ‘’De allereerst in de westelijke mijnstreek!’’ Daar moet een fanatieke wandelaarster zoals ik toch van meet af aan bij zijn.
Ik wil dit graag vieren met jullie allemaal, helpen jullie mij mee?
Samen gaan we geld inzamelen, voor alle hulpeloze kittens, moederloze kittens, aangereden katjes, gedumpte katjes. IK WIL ER IETS AAN DOEN! Doen jullie mee?
HELP en sponsor mij de avondvierdaags door, u kunt mij dus sponsoren met een klein bedrag van €4,- per avond. Echt lieve mede kattenliefhebbers, het is maar een klein bedrag, maar het redt enorm veel levens….
Ik hoop op heel veel steun , natuurlijk doen we alles voor onze katjes.
Dank jullie wel!
Hier
kunt u mij een avondje sponsoren, met de mededeling: wandelvierdaagse.
 

 .

08-08-2011
In de composthoop

Bij een van onze vrijwilligsters op haar werk loopt een mamazwerfpoes die in de composthoop haar nestje heeft geworpen. Omdat de kittens nog erg klein waren; werd besloten ze pas na een kleine week te vangen en in de opvang te nemen, zodat ze nog wat langer van de moedermelk konden genieten. Mama kon dan vervolgens gesteriliseerd worden. Maar de kittens vinden en vangen was nog een heel avontuur, lees hier het relaas van onze vrijwilligster...

1 dag nadat de kittens voor het eerst waren gezien:
Toen ik vanmiddag ging kijken, zag ik tot mijn schrik dat de kittens weg waren!
Blijkbaar toch teveel mensen daar gaan kijken.
Als het even kon ben ik gaan zoeken, maar tis zo’n grote tuin…..
Op een moment zag ik mama lopen, ben haar heel stilletjes gevolgd en hoorde toen gepiep van onder de composthoop.
Shit dus, ze heeft ze meer naar binnen verplaatst, niet ideaal met al dat ongedierte.
Maar ik weet nu waar ze zitten, maakte me hartstikke veel zorgen.
Hopelijk blijven ze ook zitten tot zaterdag….zucht
Dierenambulance zal trouwens volgende week mama vangen.
Wordt nog wat om ze eruit te halen zaterdag, is geen makkelijk bereikbare plek en het kroeilt van de kikkers. Maar komt wel goed, als ze nou maar daar blijven!

donderdag - kittens weer kwijt, zaterdag, dag van de vangactie
Als het even kon ben ik gaan zoeken tijdens mijn werk. Gisteravond, vannacht nog en vanmorgen. Maar niks, geen mama en geen gepiep. Geen idee waar ze konden zijn....
Toch wist ik zeker dat ik ze zou vinden, ik voelde het gewoon.
Net voor ik naar huis wilde gaan, kwam er 1 bewoner naar me toe gerend: hij was bij de composthoop gaan kijken, had met een tak gerammeld en mamapoes sprong er onder uit. Yesss daar moesten de kittens zijn!!
Toen ik alles had afgerond op het werk, zijn we met z'n 3en gaan zoeken. Het was echt bijna niet te doen, een giga gigantische composthoop, vol met zware takken, rot fruit, tientallen kikkers, brandnetels, muggen en ander ongedierte. En ik op mijn slippers.
Maar we hebben alles weg gehaald, tot we iets zouden zien of horen. Er was een holle ruimte onder de composthoop, daar moesten ze zitten. We zijn wel 1,5 uur bezig geweest, helemaal in, op en onder de composthoop gegaan. Voorzichtig, zodat het niet zou instorten.
Tot we eindelijk een piepje hoorde...ooohhh hallelujaahh gevonden!!!
Voorzichtig verder ruimen en eindelijk zag mijn collega ze, hij heeft ze eruit gehaald.
Geweldig!! Wat was ik blij....
Heb ze nu hier zitten, ze zien er op zich goed uit. Alleen hebben ze in een vlooiennest gelegen en kroeilde het van de vlooien toen ik ze boven eruit haalde, tientallen!!! Oh my god....
Maar goed, voor nu opgelost en ik ontvlooi ze zsm.
Ze zijn zeker 3 weken, 1 poesje en 3 katertjes. Poesje weegt net meer dan 300gr, dikste katertje over de 400 gr. Ik geef ze nu kittymilk, maar tandjes zijn al door dus zal binnenkort wat vaster voer gaan proberen. Ze zijn leuk (natuurlijk) en nieuwsgierig. 1 katertje blijft blazen en is nog wat bang (de dikste), maar komt wel goed.
Dit is zo'n leuke leeftijd, het ontdekken en klungelige spelen en wassen :-)


Eind goed, al goed!

03-08-2011
Actie prikkenpotje!

Om gezond te blijven hebben onze katjes een prikje nodig.
Vaccineren is een must en onze geldkas slinkt wanhopig!

                                                 

     


Honderden katjes zijn dit jaar al bij ons mogen komen logeren.
In deze drukste periode van het jaar gaat er meer geld uit dan er binnenkomt.
Helpt u mee aan de betaling van een vaccinatie? Deze kost gemiddeld 25 euro.
Maar u kunt natuurlijk ook minder doneren!
Doneer uw financiele injectie op onze bankrekeningnummer ovv: het prikkenpotje.
We houden u via onze website op de hoogte van hoeveel vaccinaties we via dit potje hebben kunnen betalen en hoeveel katjes we gezond hebben kunnen laten vertrekken naar hun definitieve huisje!
Alvast enorm bedankt lieve mensen!



Adoptie
Adoptieformulier kattenbemiddeling@zwerfkat.com
0031 (0) 6-27301673 (NL)
0032 (0) 475-749636 (B)
Steunen
Belgie
IBAN: BE11001382313048
BIC: GEBABEBB

Nederland
IBAN: NL29INGB0009480375
BIC: INGBNL2A

t.a.v. Zwerfkat in Nood II,
Postbus 58, 3630 Maasmechelen
Belgie



© VZW Zwerfkat in Nood II. Alle teksten, foto's en videomateriaal vallen onder het copyright van VZW Zwerfkat in Nood II.
Geen van deze teksten, foto's of video's mogen zonder schriftelijke toestemming gebruikt worden door derden.
ANBI Status
Provincie Limburg