Logo VZW Zwerfkat in Nood II

Wat maken we mee


2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten

December | November | Oktober | September | Augustus | Juli | Juni | Mei | April | Maart | Februari | Januari

30-11-2009
Honden uit Roemenie


Zijn gearriveerd! Lees verder op: http://www.adopteereenhond.com/

29-11-2009
Benny doet een goed woordje voor onze volwassen opvangers!

Hallo bezoekers van de website,
 
Ik ben Benny, en woon sinds twee jaar bij Sylvia. Ooit zat ik ook lange tijd bij verschillende gastgezinnen van VZW, Ik joeg daar de zwakkere katten op en had bovendien een ernstig hartprobleem. En niemand wilde mij hebben... Totdat Sylvia belde en zei: “het maakt me niet uit wie ik opneem, ik wil alleen een oudere kat”, omdat ik geen kitten wil opvoeden en vind dat de oudere katten ook een plaats verdienen. De keuze viel dus meteen op mij. Sylvia ging kijken, kreeg me bij het gastgezin minimaal te zien, maar was toch overtuigd dat het goed zat. De volgende dag ben ik opgehaald, alweer in die transportbox en op naar mijn nieuwe huis.
Daar heb ik me drie dagen verstopt, en ineens op zondagmorgen, Sylvia had gedoucht stond ik aan de deurpost te strijken, “ik zie jou, zie je mij ook??"
En sindsdien ben ik de allerliefste kat die iemand zich maar kan wensen. Waar Sylvia is, ben ik. En ik ben een ontzettende knuffelkont. Ren bij thuiskomst van haar standaard naar de bank of het bed om mijn verdiende knuffels af te halen. Ik rol daarbij zelfs op mijn rug en por met mijn pootjes naar de volgende plek. Ik schrik weliswaar nog weleens van onverwachte bewegingen en geluiden, maar leer nog dagelijks erbij.
Ik hoop dat jullie eens goed naar de kattenlijst kijken en overwegen ook een kat op leeftijd te nemen, net als Sylvia gedaan heeft, ik was per slot van rekening ook al vier of vijf jaar toen ze me haalde. Ik speel nog steeds, ben superlief, heb nog nooit iets kapot gemaakt, en gebruik de kattenbak keurig zoals het hoort. Ondertussen ga ik ook graag naar buiten en ren daar op het grasveld achter blaadjes en muizen aan, waardoor ik een topconditie gekregen heb, en het hoesten wat ik eerder deed door mijn hartproblemen, nog nauwelijks gebeurt.
Ik kan graag nog meer verhaaltjes over mezelf vertellen en hoop dat jullie nu ook zo lief zijn om een van de oudere katten een goed thuis te bieden!
 
Veel liefs van Benny



26-11-2009
Vanalles

De rustige periode breekt nu aan, maar we zitten niet stil!
Dit weekend 26-27-28 november zijn wij aanwezig op de Dierenhappening in Hasselt.
Op 27 november gaan we naar Amsterdam om Iris de hond en Tascha de hond af te halen op Schiphol!  

Wat een spannende dag, ze komen helemaal uit Roemenie. We zullen hen met open armen en veel liefde omhelzen. Dit kan allemaal dankzij onze zijtak Adopteer een Hond.
Gisteren kwam onze Dribbel terug na 6 maanden plaatsing, hij is terug in Buddy Kat.  Een prachtige muisgrijze kater met veel kwaliteiten.


Dribbel

Poespas een kletsende kater van 5 jaar  kwam binnen via onze dierenartsen in Lommel. Hun eigenaren konden hem niet meenemen naar hun nieuwe woonplek en er moest dringend een plekje voor hem gevonden worden. 

Al maanden werd gezocht naar een oplossing en die kwam er niet . Dit weekend zou de beslissing genomen moeten worden....euthanasie? We hebben niet veel plek, maar gelukkig konden we  Poespas in onze armen sluiten bij ons opvanggezin. 
Er zijn gisteren twee schuwe kittens overgenomen uit Stokkem. Mammapoes met 5 kittens van ca 3 maanden oud werden bedreigd van vergiftiging tot uitzetting op wild vreemde plek. We hebben samen met vzw Felix ons ontfermd over hen. Ook zij verdienen een ultieme kans. 
Tot slot zal op 10 december Buddy Kat  (onze aidskattenopvang) meedoen aan een kwis op radio twee ( Kwistet). Een BV zal het voor ons opnemen: dit wordt Jan Van Rompaey of Kobe Ilsen.

26-11-2009
Drukte neemt af

Maar de kleuters blijven maar zitten in onze opvang...
Beste lezers er zullen geen kleintjes meer gaan binnenkomen: de 5 maanden dieren zullen  de jongsten zijn en ik kan u verzekeren dat ze net zo maf zijn, nog altijd klein zijn, nog moeten groeien en smachten naar een gouden mandje.......

17-11-2009
tekent u ook?

Nu mag u een handtekening zetten voor de rechten van een aids positieve kat! In Gent worden ze zonder pardon ingeslapen!  Teken deze petitie!

11-11-2009
Vrijwilligersdag medewerkers Citi Bank!

Op 7 november j.l om  9.00 uur werd er aangebeld bij Buddy Kat.
Een team van de Citi Bank uit Brussel: Corinne, Lana, Julie, An, Hilde, Jacqueline en Willy waren klaar om erin te vliegen!
Er wordt 1 maal per jaar een Global  Community Day georganiseerd door de Citi Bank. De medewerkers kiezen een goed doel uit en daar wordt dan 1 volledige werkdag de handen uit de mouwen gestoken! Wij hadden de eer deze lieve mensen voor de 2e keer te mogen ontvangen.
Wat een mooi initiatief van de Citi Bank...maar dat was nog niet alles! We mochten voor 350 euro materiaal en gereedschap aanschaffen waar deze mensen op 7 november mee aan de slag zouden gaan zoals: opbergrekken, grind, worteldoeken, nieuwe boiler en hout.

Wat is er zoal gedaan op 7 november? Een greep uit de bezigheden:
Alle ruimtes van Buddy Kat zijn volledig geschrobt, gezeemd gestofd en gedaan. Buddy Kat heeft echt een poetsbeurt gehad, maar....ondertussen werden de katjes heerlijk geknuffeld en vertroeteld..
De buitenren werd in de regen gesnoeid en het looppad werd afgemaakt ( u moet zich voorstellen dat er nooit echt pad geweest is naar de buitenren).
Het tuinhuisje werd opgeruimd en er werden planken aangebracht voor mandjes en vangkooien.
Daarna zijn de aangeschafte  stellages in elkaar gezet bij onze garages in Hoeselt, zodat ook eindelijk onze boxen netjes opgeruimd konden worden. 
 
Kijk hier naar enkele foto's

Wat waren de mensen  lief!! Er werd zo hard gewerkt, we zijn zo enorm dankbaar... Dank je wel lieve mensen van de Citi Bank!!!  Daarnaast willen wij ook Citi Bank bedanken voor hun enorme gulle gift. Jullie zorgen ervoor dat onze katjes met aids wel degelijk veel buddy's hebben...
 
Dank........  zie ook hieronder een artikel in Het Belang van Limburg.

             

 

10-11-2009
Wat is dit??

We blijven omkomen in de katten, nog altijd rond de 120. Het lijkt maar niet te stoppen!

Door alle drukte van de katten en enkele honden, kwamen we per toeval een schaapje tegen....
Het was zeker niet de bedoeling, we waren niet op zoek, katten genoeg, maar onze vrijwilligster kwam een foto tegen van een lief schaap met de tekst: Slacht schaap, 75 euro!
Ja, het staat er vast vol van dit soort advertenties, maar ja, als je eenmaal in de ogen hebt gekeken van zo'n lieve schat...
Reddingsactie Tienen! Twee vrijwilligers gooiden de combo vol hooi en voila...schaap ophalen.
Het schaapje wat anders werd geslacht, werd in onze combo geladen. We noemden haar Lilly, wat een wonderschoon dier en zo lief!

 

Soms vergaten we dat er een schaap in de combo zat, maar we werden eraan herinnerd door plots:BLEHHHHHH  vlak achter onze oren. 
We hebben uiteindelijk een baasje voor haar gevonden en dat doet ons hart zoveel zoveel goed....Go for it Lilly!

10-11-2009
Filmpjuhhhhh




08-11-2009
Telefonische melding

Gisteren werd ik gebeld door een bejaarde dame. Ze verzorgt al een hele tijd een nestje van 5 katjes die bij haar in de buurt zitten. 
Oorspronkelijk werden de kleintjes verzorgd door mamapoes (een zwerfkat) die helaas enkele weken geleden verongelukt is op de drukke weg waar melder woont. Een buurvrouw gaf te kennen aan de melder dat de overleden poes gesignaleerd is geweest in de buurt met kleintjes.
De melder is op zoek gegaan en heeft inderdaad 5 katjes gevonden die vermoedelijk rond de 14-16 weken zijn. Momenteel komen de katjes alle dagen eten bij melder en zijn ze door haar tam gemaakt en kunnen ze zo opgepakt worden. De melder belde me echter in paniek op dat de katjes steeds vaker de drukke weg oversteken en vreest dat ze allemaal zullen verongelukken als ze daar niet weggehaald worden. De gemeente heeft echter geen castratiebeleid en geen enkele samenwerking met opvangcentra.
Alle vijf katjes zijn nu binnen.
Geschreven door gsm drager Sab

06-11-2009
Tweede hondje uit Roemenie


Via onze Adopteer een Hond

02-11-2009
Ter dood veroordeeld


 
Gemarteld                                                                    Geopereerd

Roemenie....
We zoeken ze niet op, ze komen enkel op ons pad. Adopteer een Hond  kreeg haar in het vizier.
Iris werd mishandeld: ze namen haar mee naar een steeg en  werd verschillende malen met haar kop tegen de muur gekwakt. Daarna werd ze overgoten met heel koud water in de hoop dat ze zou bevriezen. Ze werd achtergelaten voor dood.
Ze haalde het nationaal nieuws... Waarom? Ze verloor haar beide ogen, ze sprongen tijdens de mishandeling uit haar oogkas! Wat een gruwelijke daad, afschuwelijk!!!!
Deze hond is gered van de dood, ze is nu wel volledig blind vanwege de mishandeling. Geen plaatsing in Roemenie, wie wil haar?
Mishandeld en lief gebleven, dit dier is specialer dan speciaal... wat een zacht karakter.
Adopteer een Hond ( zijtak van Zwerfkat in Nood II) heeft voor Iris een huis gevonden in Nederland. Het was liefde op eerste gezicht en we willen haar zo graag helpen!
We hebben centjes nodig vanwege het transportatie, het laten overvliegen. Want vergis u niet: das een behoorlijke grote onkostenpost!  
Nee, maar we klagen niet,  deze hond verdiend een ongelofelijke zonnige toekomst in het donker.  Wilt u Iris steunen en een klein bedragje voor haar overmaken?
Vergeet niet bij de mededeling te zetten:Iris
rek. nr:  001-3823130-48 
- nederlandse postbank rekeningnr: 9480375

t.n.v  Zwerfkat in Nood II
Postbus 58
3630  Maasmechelen (Belgie)
 

Opgelet! 
Een storting naar Belgische rekening is: VZW Zwerfkat in Nood II
Een storting naar Nederlandse rekening is: Zwerfkat in Nood II 

Enkele reacties:

Hey zwerfkatten,
 
Wat een toestanden zeg, als ik mijn ogen sluit zie ik de foto van Iris.  Het laagste van het laagste allooi moet je zijn om een dier zo te mishandelen!
Veel zal het niet zijn maar zal zeker mijn steentje bijdragen.

Ik las daarnet het horrorverhaal over arme, lieve Iris en ik heb direct 30 euro voor haar gestort. Ik was zo aangedaan door haar verhaal dat ik er niet goed van werd en echt nog moet bekomen! Dat "mensen" tot zoiets in staat zijn, dat gaat er bij mij niet in.....ik noem dat gewoon monsters die niet waard zijn dat ze leven.
 
Ik ben echt blij voor de lieverd dat ze een gouden mandje krijgt in Nederland en hoop dat ze heel gauw kan overgebracht worden. Wel heel erg natuurlijk dat ze nu volledig blind is, ik hoop dat ze zich er kan aan aanpassen.
Heel, heel veel geluk voor de arme meid!!

Tranen!!!
Met een een hand voor mijn mond en tranen over mijn wangen lees ik wat er met dit arme hondje gebeurd is!
Hoe kan je dat doen, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen!
Hoe kunnen ze dit een dier aandoen, wat voor iemand ben je dan!
Ongelofelijk, ik kan niet stoppen met huilen!!!
 
Maarten is morgen jarig, al zijn geld wat hij krijgt zullen we naar jullie overmaken, beloofd! Alles om dit arme dier naar NL over te vliegen!
Hij heeft al een baasje gevonden begrijp ik? Gelukkig, alleen maar goeds voor dit arme beestje vanaf NU!

Ik las daarnet het horrorverhaal over arme, lieve Iris en ik heb direct 30 euro voor haar gestort. Ik was zo aangedaan door
haar verhaal dat ik er niet goed van werd en echt nog moet bekomen! Dat "mensen" tot zoiets in staat zijn, dat gaat er bij mij
niet in.....ik noem dat gewoon monsters die niet waard zijn dat ze leven.
 
Ik ben echt blij voor de lieverd dat ze een gouden mandje krijgt in Nederland en hoop dat ze heel gauw kan overgebracht worden.
Wel heel erg natuurlijk dat ze nu volledig blind is, ik hoop dat ze zich er kan aan aanpassen.
Heel, heel veel geluk voor de arme meid!!



Adoptie
Adoptieformulier kattenbemiddeling@zwerfkat.com
0031 (0) 6-27301673 (NL)
0032 (0) 475-749636 (B)
Steunen
Belgie
IBAN: BE11001382313048
BIC: GEBABEBB

Nederland
IBAN: NL29INGB0009480375
BIC: INGBNL2A

t.a.v. Zwerfkat in Nood II,
Postbus 58, 3630 Maasmechelen
Belgie



© VZW Zwerfkat in Nood II. Alle teksten, foto's en videomateriaal vallen onder het copyright van VZW Zwerfkat in Nood II.
Geen van deze teksten, foto's of video's mogen zonder schriftelijke toestemming gebruikt worden door derden.
ANBI Status
Provincie Limburg