Wat maken we mee
2026 | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten
Februari | Januari
30-08-2012
Een vreselijke spoedmelding om nooit te vergeten....
Vanavond kregen we een noodoproep uit Nerem ( Tongeren). Er zou een aangereden kat langs de baan liggen, of we konden komen.
Natuurlijk! Echter zou er al een kitten bij de vrijwilligster worden gebracht, dus veel tijd had ze niet. Afgesproken met een andere collega: "Ik ga halen, we spreken halverwege af en jij rijdt meteen door naar de dierenarts".
Oke, knallen met die auto.
Toen onze vrijwilligster de poes zag liggen, hield ze haar adem in: Twee droevige oogjes keken haar aan: zijn kaak was volledig weggerot. Mijn god, en hij leefde nog. Snel pakte ze hem voorzichtig op en de achterkant van zijn lijfje was ook eigenlijk geen lijfje meer, de vliegen hadden vrij spel.
Geen seconde te verliezen, dan wil je eigenlijk dat je autootje wordt opgepakt en zo voor de deur van de dierenarts wordt gezet.
Met een hoge snelheid naar Millen, waar de andere collega zou wachten om de kat over te nemen. Dan voel je de adrenaline door je lijf kolken, want hij moet zsm geholpen worden.
Daarna doorsjeesen naar onze dierenarts die al was opgetrommeld.
Onze dierenarts had zoiets nog nooit gezien: dit was geen aanrijding, dit dier had waarschijnlijk kanker. De tumoren waren zo uitgezaaid dat er van zijn kaak niets meer over was. Hij had 1 hoektand, dat heeft hem in leven gehouden om nog iets te kunnen eten. Zijn achterlijfje heeft hij nooit kunnen verzorgen, dus dat was ook allemaal vies, aangetast etc.
Zijn blik sprak boekdelen: Laat me gaan
We konden hem niet meer helpen, jawel, dat konden we wel: hem zijn rust geven, het ondraaglijk lijden laten stoppen.
Geëmotioneerd namen we afscheid, je zit nu al in ons hart. Slaap zacht kleine vriend.
Vanwege de shockerende foto, laten we iedereen zelf bepalen of je hem wel/niet wilt zien. Zo ja, klik dan op onderstaande link.
http://www.zwerfkat.com/admin/html/content/afbeeldingen_module/uploads/katerspoedmelding.jpg