Wat maken we mee
2026 | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten
Februari | Januari
19-07-2012
Relaas van Mesa

Ik ben Mesa, ik kwam binnen als uk van 1 weekje oud, gevonden onder een veranda en erg onderkoeld. Om te beginnen had ik verschrikkelijke diarree wat maar duurde en duurde... maar! Dat is nu voorbij, ik ben gered.
Iedere keer moest ik naar de dierenarts, mijn opvangmamma zei: "dat moet kleine meid". Ik heb een flesje gehad totdat ik 9 weken oud was, ik weet, ik moet mij schamen, maar gewoon eten lukte mij niet en dan valt er niets te kiezen.
Opeens voelde ik mij beter en het ging oké. Dus toen kwamen er hele lieve mensen naar mij kijken, ik zou bij hen gaan wonen YES, mijn eigen plekje, ik vond ze zo lief, het klikte meteen. Ik moest natuurlijk even wachten totdat ik ingeënt was of- wat - dat - ook - moge - zijn.
Maar toen begon de volgende ellende.... de niesziekte brak uit, geen idee wat dat is, maar ik was zo zo ziek en zo beroerd.
Dus ik moest alweer naar de dierenarts. Mijn opvanggezin heeft wel medicijnen, maar bepaalde dingen kan alleen een dierenarts. Dus daar moest ik heel vaak naartoe. Och wat moet dat moet he, ik ben altijd zo lief geweest.
Maar weet je wat het ergste is? Ik voel mij nu best wel goed, maar mijn oogje is nog altijd niet oké en voordat dat genezen is, moet ik naar de dierenarts blijven gaan. Ik vind dit helemaal niet gezellig, maar volgens mijn opvangmamma zijn er dit jaar veel katjes zoals mij. We moeten echt eerst genezen zijn, voordat we naar ons definitieve huisje mogen gaan.
Dit is het relaas van Mesa, een heerlijk geweldig knuffelpoesje, maar helaas geen uitzonderlijk relaas. Niet alleen Mesa, maar ook vele andere katjes (die eigenlijk al een plekje hebben gevonden) kunnen nog niet worden geplaatst vanwege gezondheidsredenen. Zij blijven langer in de opvang, want ze mogen nog niet worden gevaccineerd, zij zullen nog onder medisch toezicht staan en geregeld naar de dierenarts moeten.
De kosten rijzen dit jaar de pan uit, er gaat meer uit, dan er binnen komt. We hebben hulp nodig, heel veel geld om dit allemaal te kunnen blijven betalen. Lieve kittens zoals Mesa hebben ons nodig, we behandelen haar en haar vriendjes alsof het onze eigen katten zijn. En zo hoort dat. Helpt u mee? Mesa zegt: dank je wel!
In de maand juni hebben we 5831 euro uit moeten geven aan medische kosten!
Lees het vorige bericht | Lees het volgende bericht