Wat maken we mee
2025 | 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | Eerdere berichten
Januari
12-10-2008
Het valt niet mee he lieve jongen
Geschreven door GSM drager Marieke
Een melder belde me op : ''Ja er zit een kat in de tuin, hij is beetje ziek.. Beetje snotneusje en wat mager.. maar eet en drinkt nog goed'' . Dus ik vroeg hem of het ernstig en levensbedreigend was.. bleek niet zo te zijn.
Hij wilde zelf niet naar een dierenarts, er geen geld aan uitgeven en ook geen rit voor rijden.. dus afgesproken dat ik een veldwerker langs zou langs sturen om even een kijkje te nemen en eventueel medische hulp te bieden. Hij zou er wel die dag niet zijn, dus konden we eigenlijk niet eens gaan kijken!
Volgens de melder konden we gerust in de avond langskomen wanneer hij terug was.
Ik vroeg de melder nog of hij zeker wist dat het geen spoed was, waarop hij antwoordde: ''ooohh maar die kat loopt over een paar dagen nog rond.''
Plots belde hij me wat later die dag terug : "Ja die kat ligt te sterven op mijn oprit en er zitten veel vliegen op.'' Ik schrok me dood!
Ik was druk aan het bellen om iemand te vinden die er meteen langs kon gaan en gelukkig kon onze veldwerker Marion meteen gaan kijken.
De melder zei vervolgens: ''Ja volgens mij ben je al te laat'' , hij ging kijken en zei heel verbaasd: ''Oh nee, hij leeft nog.'' Hij had de kat wel op een tuinstoel gelegd, maar wel buiten laten liggen.. arm arm ding!
Het dier was er vreselijk aan toe, hij zat vol vliegen en stonk vreselijk.. Het diertje was ook uitgedroogd en zwaar ziek. Hij ligt nu bij onze dierenarts...hij krijgt nog een kans..
Vanmorgen was er was goed nieuws en slecht nieuws..
Het goede nieuws is dat hij de nacht wel heeft overleefd, hij eet en drinkt weer wat zelf.
Het slechte nieuws is dat dit arm ding FIV positief is en hij bij Brecht in de kooi toch wel wild is...
Morgen weten we meer, maar wat een in en in trieste achtergrond heeft dit dier, zo oneerlijk allemaal.
Lees het vorige bericht | Lees het volgende bericht