Ik duim mee dat Jerry verlost is van zijn problemen nadat de hele tandenwinkel eruit is! Hier was het wonderbaarlijk hoe onze Santo opgeknapt was na die operatie. De ontsteking is helaas wel terug gekomen, maar we blijven hopen dat het snel de goede kant op zal gaan met zijn nieuwe medicatie tournee
Het is inderdaad geen goed idee om permanent cortisonen (injecties, tabletjes...) te geven. Santo krijgt nu prednisolone (cortisone dus) tabletjes en een antibiotica. Met een cortisone-injectie zie je waarschijnlijk sneller resultaat, maar de kuur wordt niet echt afgebouwd.
Tandvleesonsteking hoeft niet veroorzaakt te worden door een virus (zoals niesziekte), er zijn ook erg veel auto-immuun ziekten. Het grote probleem is dat het erg moeilijk is om te achterhalen WAT je kat nu juist heeft, zodat hier een behandeling op afgestemd kan worden. Maar goed, dat hadden jullie al lang door denk ik
Mijn huidige dierenarts zei ook dat tand- en tandvleesproblemen de nieuwste 'rage' in katten- en hondenland van de laatste jaren lijkt te zijn
Veel succes en hou ons op de hoogte!