Kris

Kater
8 jaar


Of ik me eens even voor wil stellen vroegen ze. Ik zal het maar eerlijk zeggen, ik schrok me wild.
Waarom? Nou, ik zal het uitleggen. Zoals de meesten van jullie nog wel zullen weten kom ik uit het havengebied van Antwerpen. Daar zwierf ik samen met nog andere katten rond.
Maar wat er daar allemaal in die haven gebeurt, je wil het niet weten. Veel zaken die het daglicht niet kunnen velen. Maar ja, omdat katten nu eenmaal heel goed in het donker kunnen zien, waren wij getuige van veel zaken die duidelijk niet voor ons bestemd waren. Zo zagen wij hoe er in de containers die van de zeeschepen kwamen bergen catnip in poedervorm het land werden binnengesmokkeld.
Maar dat is alweer een tijdje geleden. Omdat het niet zo goed met me ging – ik had een heel pijnlijk oog – kwam er een man mij vangen. Ha ha, was wel grappig hoor, die man moest eerst langs de beveiliging en dan mocht hij het haventerrein pas op. Nou ja, ondanks dat m’n ene oog het niet meer deed, zag ik hem al van ver aankomen. En wat ik vooral goed rook waren de wel erg lekkere hapjes die hij bij zich had. Dus toen ik me liet verleiden daar van te eten kon hij me vrij eenvoudig vangen.
De rest van het verhaal is simpel. Ik ging naar een dierenarts en die zei dat m’n oog zo slecht was dat het verwijderd moest worden. Had ik wel verwacht.
En toen zei hij ook nog dat ik FIV-positief was en dat dat vaak een dodelijke spuit betekent. Had ik NIET verwacht! Aaaaaaah!!!!
Maar gelukkig valt het allemaal mee, die man die me kwam vangen en de dierenarts werken voor Zwerfkat in Nood, Villa Vagebond en Buddykat en daar hoef je niet te vrezen voor je leven. Integendeel, er wordt alles aan gedaan om je goed te verzorgen en het je naar je zin te maken.
Maar nu ik vrij ben voor adoptie kwam dus die vraag of ik me wilde voorstellen. Dan kwam er een leuk stukje tekst mét foto’s! Maar stel nu dat die duistere figuren uit de haven me zouden herkennen? Daarom schrok ik zo! Maar daar hoef ik niet bang voor te zijn. Mijn zieke oog is verwijderd en verder zie ik er veel beter en netter uit dan ik als zwerver ooit heb gedaan.
Dus dit ben ik, Kris: ik ben een beetje schuchtere kat, maar ik heb echt potentieel. Ik kom steeds dichterbij de mensen hier en ik ben (net als in de haven) nieuwsgierig naar wat ze allemaal doen.
Zoals jullie zullen begrijpen is knipogen voor mij niet moeilijk.
Ik ben ook nog speels en ik zoek de speelsere katjes soms op om mee te doen.
Het liefst word ik ergens geplaatst waar er al katten zijn. Zullen we eens afspreken?
 

Is een schuchtere kat, maar hij heeft echt potentieel. Hij komt steeds dichterbij en is nieuwsgierig naar wat wij mensen allemaal doen. Hij is ook nog speels, en zoekt de speelsere katjes soms op om mee te doen.

Kris heeft nood aan soortgenootjes


 

Kris valt onder onze aids positieve katten. Hij heeft een lintje voor zijn naam, omdat hij Fiv+ getest is. We zoeken een heel bijzonder baasje voor hem. Indien u zelf geen Fiv+ katje kunt adopteren maar hem wel wilt ondersteunen kunt u Kris op afstand adopteren.



Wilt u meer info over deze poes? Mail ons dan nu!