Tibor

Kater
13 jaar


Tibor zoekt ervaren baas!

De titel zegt het al, ik ben me er eentje.
Ik ga eerlijk zijn, want anders heb ik er alleen maar mezelf mee en dat willen we niet.
Dus.
Ik had een baasje, maar het was druk. Druk om me heen, druk in mijn hoofd. Slechtziend, dus ik zie niet alles even goed. Ik wist even niet waar en hoe. Ik zat niet goed in mijn vel en langzaam liep het emmertje een beetje over. En wat doe je, als het emmertje overloopt.... Dan kun je wegrennen, verdrietig en depri zijn, of je gaat in de tegenaanval. Ik besloot voor het laatste. Ik viel aan.
Ik snap heus wel dat dit geen sociaal aanvaardbaar iets is, maar het gebeurt. En eigenlijk zit ik er het meeste mee, want dan ben ik echt van mijn padje en voel ik me kei rot.
Ik hoorde dat er discussies over mij waren. Het zou mijn dood kunnen worden, de spuit, tenzij.... men iemand voor mij vond.
En Zwerfkat in Nood, haar kattenasiel Villa Vagebond zei ja. Ja, wij willen hem helpen.
Ik kon het niet geloven. Echt? Maak ik een kans? Poeh...
Ik wil het echt niet, ik wil echt niet aanvallen, ik weet gewoon even niet hoe het anders kan. Snap je?
Ik mocht verhuizen, waardoor mijn zekerheden wegvielen. Ik heb een bijzonder karakter, en natuurlijk mijn slechtziendheid, zouden zij dit snappen? Er zijn zoveel mensen, zoveel indrukken, zoveel prikkels. Als er teveel in mijn koppetje aan het bewegen is, val ik terug in mijn oude gewoonte. Dan val ik aan. En neen, ik wil dit niet.
Ze hadden al snel in de smiezen hoe ik in elkaar stak. Mijn mening werd gevraagd "Hoe kunnen wij het beste met jou omgaan lieve Tibor."
Met een snackje, een rustig muziekje, gingen we met elkaar in gesprek.

Ik heb heb heel heel veel liefde te geven. Ik ben ontzettend graag in jullie bijzijn. Nee, ik wil geen aai, dat is bedreigend. Vertel gewoon jouw verhalen en ik luister. Geef mij structuur. Rust, kalmerende muziek, geen andere katten, zij brengen mij van de wijs.
Ga rustig met mij om, vertel waar je bent, loop op je gemak, dan loop ik met je mee. Want ik ben de moeite waard.
Ik loop altijd met je mee en zal naast je staan, in goede en slechte tijden.
Ik zoek iemand die mij begrijpt en niet bang is. Mijn aanvallen zijn verminderd, want als we elkaar begrijpen, werkt dat zo. Dat is het leven. Ups en downs.
Tibor is mijn naam, ik verdien een goed leven, een rustig liefdevolle aanpak met respect. En ik zal van je houden...
Niet iedereen is voor mij geschikt, deel je mijn verhaal? Dat verdien ik eigenlijk in stilte wel.
Liefs van mij



Wilt u meer info over deze poes? Mail ons dan nu!