Logo VZW Zwerfkat in Nood II

Baasje gezocht



U wilt een kat adopteren? Lees eerst de adoptieprocedure

Klaartje Poes 5 jaar

>

Ik heb niet gestudeerd, ook al wilde ik vroeger naar de sociale academie. Maar ik zat op de verkeerde plek met het verkeerde baasje.
Ik kom uit Holsbeek, een plek waar we met een hele grote familie woonden. Tristan werd ontzettend ziek en ik wist dat hij hulp nodig had.
Ik heb bij hem gezeten, gelegen, zijn snoetje gekust en machteloos toegekeken hoe hij achteruit ging. De storm in mijn lijf balde zich tot een vuist tegen het mensenrijk.
Later toen Tristan was gestorven, kwam mijn hele familie waar ik nu ben.
Ik weet nu dat ik helemaal geen studie nodig heb, mijn medeleven en zorgzaamheid voor de andere katjes zit in mij. In mijn hart.
Mijn wantrouwen naar de mens is niet verdwenen, het zit dieper dan ik besefte. Ik heb nooit liefde ervaren, geen warmte gevoeld. Enkel teleurstelling.
Ik weet dat het hier anders is, de mens is respectvol, maar mijn missie om me over de katjes te ontfermen is puur en sterker dan ooit.
Ze mogen allemaal bij me liggen, ze mogen zijn wie ze zijn. Mijn pootjes zijn groot genoeg, mijn hart oneindig .
Ik weet dat ze me wilden matchen met een katje, een ander individu. Maar de plekjes wisselen. De katjes die op dat moment liefde nodig hebben, komen bij mij. Wanneer ze sterk genoeg zijn, met volle zelfvertrouwen, gaan ze hun eigen weggetje.
Ze boden me hier eerst een kantoor aan met bordje: Sociaal werker Klaartje. Ik heb neen gezegd, ik blijf liever onder katjes. Veldwerk is essentieel, niet achter een bureautje met een wekker: Uw tijd is om!
Ik zoek een huisje. Een plek waar minimaal 1 ander katje aanwezig is, meerderen ook helemaal goed! Geef mij ruimte om aan jullie mensen te wennen, dat komt goed, echt...
Liefs van Klaartje. geef je jouw katje een warme knuffel van mij?